Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna firmy, czyli co buduje markę?

Cóż to w ogóle za stwór… Angielskie CI, inaczej Corporate Identity… Czyli po naszemu – jeszcze inaczej. Jaka więc jest definicja identyfikacji wizualnej? Łatwiej będzie wytłumaczyć, na czym się ona opiera i co wchodzi w jej skład.

Wszystko to, co składa się na Twoją firmę i sposób jej działania – cechy, wartości, wizja, misja, procesy… – powinno w odpowiedni sposób oddziaływać na klienta. Dużo czasu zajęłoby jednak pełne, słowne wprowadzanie klienta w tajniki Waszej działalności, stąd potrzebne jest przełożenie właściwości firmy na język graficzny. Tak powstaje logo (logotyp) z polem ochronnym i wskazówkami co do poprawnego zastosowania (księgą znaku), odpowiednia typografia (charakterystyczny dla firmy krój pisma), druki firmowe (wizytówki, teczki, koperty, wzory dokumentów, papier firmowy itp.)… i po kolei inne elementy identyfikacji wizualnej. Warto wspomnieć, że należy do nich również… nazwa firmy.

Znajdź różnice: identyfikacja wizualna a identyfikacja firmowa?

Nomenklatura marketingowa pochodzi w większości z języka angielskiego, dlatego mając czasem problemy z przełożeniem nazwy na polski, branża reklamowa tworzy kilka określeń na to samo zjawisko. Chodzi o wszelkie symbole i sposoby postępowania, które budują relacje firmy/marki z otoczeniem i pozwalają się jej wyróżnić na tle rynku i konkurencji. To jest właśnie system identyfikacji wizualnej firmy.

A co z identyfikacją wizualną produktu? To coś innego?

Nie do końca – można powiedzieć, że jedno zawiera się w drugim. Wygląd produktów i ich opakowań to bardzo ważny, charakterystyczny dla danego brandu element systemu identyfikacji wizualnej marki. Choć produkty z różnych linii mogą się różnić zewnętrznie, ważne jest, by komunikowały dokładnie to, co chcemy przekazywać jako producent/sprzedawca. Innymi słowy identyfikacja wizualna produktu musi być spójna i współgrać z CI całego brandu, inaczej klienci mogą poczuć się niekomfortowo, a ich stosunek do marki może ulec zmianie. Na gorszy…

Jak zrobić identyfikację wizualną firmy?

Najlepiej… powierzyć to zadanie w ręce specjalistów. Poszczególne elementy CI powinny ze sobą bardzo dobrze współgrać, stąd niebezpieczeństwo przy oddawaniu tej pracy niedoświadczonym, często domorosłym grafikom. Subtelne różnice, których możesz nawet nie dostrzegać, u odbiorcy (zwłaszcza odpowiednio wyedukowanego) mogą powodować uczucie dysharmonii u odbiorcy. To zaś w prostej linii może doprowadzić do utraty zaufania wobec marki. Warto ryzykować?

A jaka jest cena identyfikacji wizualnej?

Cennik jest trudny do określenia, jako że każda marka potrzebuje innych działań i pomysłów dla skutecznej identyfikacji wizualnej. Poznań? Identyfikację wizualną Twojej firmy i szczegóły jej realizacji możemy omówić u nas w biurze. Inne miasta? Zapraszamy do zdalnego kontaktu.

Jak więc się z nami skontaktować?

Identyfikacja wizualna firmy? Czy identyfikacja wizualna produktu? Niezależnie, czego potrzebujesz, możesz do nas napisać lub zadzwonić, korzystając z danych na naszej stronie. A wcześniej…

Więcej?
Skontaktuj się z nami lub sprawdź nasze realizacje