Launch nowej marki

LAUNCH NOWEJ MARKI – JAK ROBIĆ TO DOBRZE?

Więc masz pomysł na produkt lub usługę i chcesz podbić rynek, uciekając przy okazji konkurencji na lata świetlne. Słuszna idea! Tylko… jak to zrobić? No właśnie…

Przypomnij sobie, ilu było już przedsiębiorców i wynalazców, którzy mając produkt iście genialny, nie potrafili się z nim przebić do konsumenckiej świadomości. Teraz pomyśl o tych wszystkich produktach, które „już przecież były!” albo które „chyba tylko głupek kupi za taką cenę”. I o sukcesach, które odniosły.

Różnica? Niemalże minimalna… Właściwa strategia wprowadzenia produktu na rynek.

JAK WPROWADZIĆ NOWY PRODUKT NA RYNEK?

Launch nowego produktu wymaga odpowiednio przemyślanej strategii. Pod uwagę musisz wziąć takie biznesowe aspekty jak Twoja grupa docelowa, polityka cenowa, możliwości logistyki i dystrybucji czy w końcu popyt i podaż. Każdy z nich może istotnie zaważyć na Twojej polityce wypuszczania produktu na rynek.

Kluczowa wydaje się tu być wiedza o Twoich obecnych/przyszłych klientach, o ich przyzwyczajeniach i potrzebach. Znając je, możesz odpowiednio wypozycjonować produkt na rynku, czyli określić sposób, w jaki przedstawisz go potencjalnym konsumentom, by odpowiednio wyróżnić go na tle konkurencji – powinien być postrzegany jako wyjątkowy. Nieodzowne w takiej sytuacji są badania rynku, które, odpowiednio przeprowadzone, wykażą nie tylko preferencje klientów co do cech produktu, ale i procentowy zamiar zakupu czy szacowany udział w rynku. Co ważne, podchodzić do badań powinniśmy raczej nie z perspektywy klientów (czego chcą, co im się najbardziej podoba), ale właściwości naszego produktu.

OKREŚLENIE CELÓW PRZEDSIĘBIORSTWA PRZY WPROWADZANIU PRODUKTU NA RYNEK

Co właściwie chcesz osiągnąć przy launchu nowej marki? „Zmiecenie konkurencji” nie jest wystarczająco doprecyzowaną odpowiedzią. Pomyśl, jaki konkretnie chcesz mieć udział w rynku, jakie osiągnięte liczby okażą się dla Twojej firmy synonimem sukcesu. Jaka dynamika wzrostu sprzedaży Was zadowoli? Jaki udział w rynku? Bez określenia konkretnego celu cała reszta nie ma sensu – nie będziecie wiedzieli, czy launch produktu został przeprowadzony skutecznie.

STRATEGIE WYPUSZCZANIA PRODUKTU NA RYNEK

Jest cel, są wstępne badania rynku… co dalej? Czas na ustalenie odpowiednich strategii! Czas na ustalenie Marketingu Mix! Launch nowej marki wymaga sformułowania 4 odrębnych strategii: dystrybucji, promocji, cenowej i produktowej ( w tym zawierają się m.in. kwestie gwarancji, pomocy technicznej, nazewnictwa…). Dopiero ich odpowiednie połączenie pozwoli na określenie kroków, które warto będzie teraz podjąć.

LAUNCH MARKI – POZNAŃ? BERLIN? RADOM? CAŁY ŚWIAT?

Pamiętaj, że w zależności od rodzaju produktu czy usługi powyższe strategie będą się znacząco od siebie różnić. Inaczej należy planować, chcąc lokalnie sprzedawać koktajle mleczne, inaczej, jeśli myślisz o wysyłce na 5 różnych kontynentów… Strategia jest kluczowa dla launchu nowej marki. Jednak strategia strategią, ale sama w życie się nie wcieli…

WCIELENIE STRATEGII W ŻYCIE

I tu dochodzimy do sedna – choćby planowanie marketingowe i strategia były jak najlepsze, zdadzą się na nic bez odpowiedniej egzekucji i wypuszczenia w eter informacji o wprowadzeniu produktu na rynek. Kluczowy jest tu dobór odpowiednich kanałów komunikacji. Eventy? Aplikacje? Reklama prasowa? A może coś zupełnie innego? Launch nowej marki nie jest taki prosty, jak mogłoby się to wydawać… Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak rozwiązujemy takie problemy, zajrzyj do naszego portfolio!

Więcej?
Skontaktuj się z nami lub sprawdź nasze realizacje