Spot reklamowy

SPOT REKLAMOWY

filmy reklamowe, które oglądasz chętnie, z radością, a nawet podsyłasz do obejrzenia znajomym. Są reklamy, które wręcz irytują, a Ty wolisz w ich czasie wyjść do toalety. Są spoty, które…

Jest wiele rodzajów spotów reklamowych – krótsze, dłuższe, zabawne, smutne, wciągające, inspirujące… Na pewno kojarzysz też te nudne.

Pamiętasz taki, który zapadł Ci szczególnie w pamięć? Dlaczego tak się stało? Czy to kwestia obrazu, podkładu dźwiękowego czy może doboru postaci i sytuacji (np. sympatyczna babcia tankująca swój motor)?

Pamiętasz, z jaką marką związana była ta reklama?

O to chodzi w dobrym spocie reklamowym – o zapadalność w pamięć. I wywołanie odpowiednich reakcji i emocji wśród odbiorców. Takich, których oczekujecie Ty i Twoja firma.

SPOTY REKLAMOWE NA TELEBIM? CZY MOŻE DO TV?

Na konstrukcję spotu rzutuje wybór mediów, za pośrednictwem których chcesz podzielić się informacją o swojej marce. Spoty telewizyjne trwają zazwyczaj 15 lub 30 sekund i do tego formatu należy dopasować scenariusz, co samo w sobie jest pewnym obostrzeniem. Spoty wyświetlane na telebimach bywają krótsze, wymagają więc położenia większego nacisku na hierarchizację ważności przekazywanych treści. Jeśli jednak zdecydujesz się np. na kampanię viralową w sieci, ograniczenia znikają. Naturalnie dobry spot reklamowy wymaga podejścia strategicznego, analizy grupy docelowej itp., jednak przy produkcji filmów promocyjnych do Internetu można pozwolić sobie na więcej niż w przypadku kreacji spotu do TV. Limitem są kreatywność i wyobraźnia. I, w przypadku niektórych branż, uwarunkowania prawne. 

FILM REKLAMOWY, SPOT REKLAMOWY… – CZY TO TO SAMO?

I tak, i nie. W większości przypadków to tylko i wyłącznie kwestia nomenklatury, a wszyscy wiedzą, o co chodzi. Jednak kwestia różnic między filmami promocyjnymi pojawia się, gdy w grę wchodzą przepisy prawa. Niektóre formaty, jak np. billboard sponsorski, wymagają szczególnego podejścia, ponieważ szczegółowo ustalone jest, co w trakcie takiego filmu można, czego nie można pokazać, co wręcz trzeba i jaką część ekranu powinno to zajmować. Niezastosowanie się do takich przepisów może skutkować karami, lepiej więc zawczasu poważnie podejść do tematu produkcji spotów reklamowych.

FILM PROMOCYJNY, BILLBOARD SPONSORSKI… CZYLI SPOTY REKLAMOWE – CENNIK

I tu dochodzimy do sedna – spot spotowi nierówny. Od czego zależy cena filmu promocyjnego? Część agencji ma swój stały, ustalony cennik spotów reklamowych, przy czym my wychodzimy z założenia, że każde tego typu zlecenie należy wyceniać indywidualnie. Wszystko zależy m.in. od środków wykorzystanych w trakcie realizacji spotu,  czasu jego trwania czy długości jego emisji. Kosztorys będzie inny, jeśli zdecydujesz się na zdjęcia w miejscowym studio, inny, jeśli konieczne będzie nagrywanie na Bahamach. 

JAK ZROBIĆ SPOT REKLAMOWY?

Kto wie, sukcesem może okazać się nakręcenie Twojego produktu smartfonem bez konkretnego scenariusza. Ale z jakiegoś powodu wiesz, że na filmy niektórych reżyserów warto pójść do kina, a produkcje innych omijasz szerokim łukiem. Dobry spot reklamowy to połączenie sztuki kinematografii i skuteczności podejścia marketingowego. Nie musi być arcydziełem wartym Oscara reklama proszku do prania, jeśli spełnia z nadwyżką swoje cele sprzedażowe. Odwrotnie – jeśli chcesz budować wizerunek ekskluzywnej marki, spot powinien się odpowiednio prezentować… Nasza rada? Pozwól opracować Twój spot reklamowy specjalistom – czyli nam. :)

ZOBACZ SPOTY REKLAMOWE – POZNAŃ I INNE MIASTA!

Realizujemy produkcję spotów reklamowych na telebimy i nie tylko, tworzymy filmy promocyjne i reklamowe – od analiz grup odbiorców przez koncepcję kreatywną i scenariusz po dobór aktorów, przestrzeni, zdjęcia i postprodukcję. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat czy lepiej poznać cennik spotów reklamowych, skontaktuj się z nami!

Więcej?
Skontaktuj się z nami lub sprawdź nasze realizacje