Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna firmy, czyli co buduje mark─Ö?

C├│┼╝ to w og├│le za stw├│rÔÇŽ Angielskie CI, inaczej Corporate IdentityÔÇŽ Czyli po naszemu ÔÇô jeszcze inaczej. Jaka wi─Öc jest definicja identyfikacji wizualnej? ┼üatwiej b─Ödzie wyt┼éumaczy─ç, na czym si─Ö ona opiera i co wchodzi w jej sk┼éad.

Wszystko to, co sk┼éada si─Ö na Twoj─ů firm─Ö i spos├│b jej dzia┼éania ÔÇô cechy, warto┼Ťci, wizja, misja, procesyÔÇŽ ÔÇô powinno w odpowiedni spos├│b oddzia┼éywa─ç na klienta. Du┼╝o czasu zaj─Ö┼éoby jednak pe┼éne, s┼éowne wprowadzanie klienta w tajniki Waszej dzia┼éalno┼Ťci, st─ůd potrzebne jest prze┼éo┼╝enie w┼éa┼Ťciwo┼Ťci firmy na j─Özyk graficzny. Tak powstaje logo (logotyp) z polem ochronnym i wskaz├│wkami co do poprawnego zastosowania (ksi─Ög─ů znaku), odpowiednia typografia (charakterystyczny dla firmy kr├│j pisma), druki firmowe (wizyt├│wki, teczki, koperty, wzory dokument├│w, papier firmowy itp.)ÔÇŽ i po kolei inne elementy identyfikacji wizualnej. Warto wspomnie─ç, ┼╝e nale┼╝y do nich r├│wnie┼╝ÔÇŽ nazwa firmy.

Znajd┼║ r├│┼╝nice: identyfikacja wizualna a identyfikacja firmowa?

Nomenklatura marketingowa pochodzi w wi─Ökszo┼Ťci z j─Özyka angielskiego, dlatego maj─ůc czasem problemy z prze┼éo┼╝eniem nazwy na polski, bran┼╝a reklamowa tworzy kilka okre┼Ťle┼ä na to samo zjawisko. Chodzi o wszelkie symbole i sposoby post─Öpowania, kt├│re buduj─ů relacje firmy/marki z otoczeniem i pozwalaj─ů si─Ö jej wyr├│┼╝ni─ç na tle rynku i konkurencji. To jest w┼éa┼Ťnie system identyfikacji wizualnej firmy.

A co z identyfikacj─ů wizualn─ů produktu? To co┼Ť innego?

Nie do ko┼äca ÔÇô mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e jedno zawiera si─Ö w drugim. Wygl─ůd produkt├│w i ich opakowa┼ä to bardzo wa┼╝ny, charakterystyczny dla danego brandu element systemu identyfikacji wizualnej marki. Cho─ç produkty z r├│┼╝nych linii mog─ů si─Ö r├│┼╝ni─ç zewn─Ötrznie, wa┼╝ne jest, by komunikowa┼éy dok┼éadnie to, co chcemy przekazywa─ç jako producent/sprzedawca. Innymi s┼éowy identyfikacja wizualna produktu musi by─ç sp├│jna i wsp├│┼égra─ç z CI ca┼éego brandu, inaczej klienci mog─ů poczu─ç si─Ö niekomfortowo, a ich stosunek do marki mo┼╝e ulec zmianie. Na gorszy…

Jak zrobi─ç identyfikacj─Ö wizualn─ů firmy?

NajlepiejÔÇŽ powierzy─ç to zadanie w r─Öce specjalist├│w. Poszczeg├│lne elementy CI powinny ze sob─ů bardzo dobrze wsp├│┼égra─ç, st─ůd niebezpiecze┼ästwo przy oddawaniu tej pracy niedo┼Ťwiadczonym, cz─Östo domoros┼éym grafikom. Subtelne r├│┼╝nice, kt├│rych mo┼╝esz nawet nie dostrzega─ç, u odbiorcy (zw┼éaszcza odpowiednio wyedukowanego) mog─ů powodowa─ç uczucie dysharmonii u odbiorcy. To za┼Ť w prostej linii mo┼╝e doprowadzi─ç do utraty zaufania wobec marki. Warto ryzykowa─ç?

A jaka jest cena identyfikacji wizualnej?

Cennik jest trudny do okre┼Ťlenia, jako ┼╝e ka┼╝da marka potrzebuje innych dzia┼éa┼ä i pomys┼é├│w dla skutecznej identyfikacji wizualnej. Pozna┼ä? Identyfikacj─Ö wizualn─ů Twojej firmy i szczeg├│┼éy jej realizacji mo┼╝emy om├│wi─ç u nas w biurze. Inne miasta? Zapraszamy do zdalnego kontaktu.

Jak wi─Öc si─Ö z nami skontaktowa─ç?

Identyfikacja wizualna firmy? Czy identyfikacja wizualna produktu? Niezale┼╝nie, czego potrzebujesz, mo┼╝esz do nas napisa─ç lub zadzwoni─ç, korzystaj─ůc z danych na naszej stronie. A wcze┼ŤniejÔÇŽ

Wi─Öcej?
Skontaktuj si─Ö z nami lub sprawd┼║ nasze realizacje