Usługi dla HR

Usługi dla HR, czyli employer branding.

Cho─ç pracodawcy ju┼╝ wcze┼Ťniej dbali o budowanie swojego wizerunku, dzia┼éania marketingowe kierowali raczej w stron─Ö konsument├│w ni┼╝ pracownik├│w. Skupiaj─ůc si─Ö na finalnych odbiorcach us┼éug/produkt├│w, cz─Ö┼Ť─ç z przedsi─Öbiorc├│w wychodzi┼éa z za┼éo┼╝enia, ┼╝e znalezienie odpowiednich pracownik├│w nie wymaga wykorzystania ┼╝adnych narz─Ödzi marketingowych. Wraz ze zmian─ů pokoleniow─ů nastawienie os├│b poszukuj─ůcych pracy znacznie si─Ö jednak zmieni┼éo ÔÇô rzadziej przyjmuje si─Ö teraz pierwsz─ů lepsz─ů ofert─Ö, wybiera si─Ö raczej tego pracodawc─Ö, kt├│ry najlepiej prezentuje si─Ö w naszych oczach (nie tylko pod wzgl─Ödem wynagrodzenia, ale te┼╝ innych warunk├│w). Marketingowe us┼éugi dla HR, ujmuj─ůc rzecz og├│lnie, obejmuj─ů wi─Öc wszelkie dzia┼éania, jakie przedsi─Öbiorstwo podejmuje, by prezentowa─ç si─Ö bardziej atrakcyjnie wobec aktualnych i potencjalnych pracownik├│w.

Us┼éugi dla HR ÔÇô definicja.

Sam termin ÔÇ×employer brandingÔÇŁ jest stosunkowo m┼éody ÔÇô pojawi┼é si─Ö dopiero pod koniec XX wieku, co nie znaczy, ┼╝e wcze┼Ťniej firmy nie dba┼éy o sw├│j wizerunek w┼Ťr├│d w kontek┼Ťcie zatrudniania nowych os├│b. Dzi─Öki ustrukturyzowaniu definicji zjawiska, ┼éatwiej jest teraz jednak podejmowa─ç odpowiednie dzia┼éania. Najkr├│cej rzecz ujmuj─ůc employer branding to wszelkie kroki podejmowane w celu budowy obrazu pracodawcy jako po┼╝─ůdanego miejsca rozwoju kariery.

Marketingowe us┼éugi dla HR mo┼╝emy podzieli─ç na dwie ga┼é─Özie, za wyr├│┼╝nik bior─ůc ich adresat├│w. M├│wimy wi─Öc o employer brandingu zewn─Ötrznym, kierowanym do pracownik├│w potencjalnych, oraz wewn─Ötrznym (zwanym tak┼╝e employee brandingiem / internal brandingiem), gdy dzia┼éania skupione s─ů na osobach obecnie ju┼╝ zatrudnionych. Uog├│lniaj─ůc ÔÇô wewn─Ötrzny employer branding opiera si─Ö na przeprowadzaniu odpowiednich bada┼ä i analiz, kt├│re daj─ů nam faktyczny, aktualny obraz firmy w┼Ťr├│d pracownik├│w┬á i punkt wyj┼Ťcia do dzia┼éa┼ä skierowanych na zewn─ůtrz przedsi─Öbiorstwa.

Przykładowe działania i marketingowe usługi dla HR.

Wewn─Ötrzny branding opiera si─Ö przede wszystkim na pog┼é─Öbionych wywiadach z pracownikami. Pozwalaj─ů one na identyfikacj─Ö kluczowych dla firmy obszar├│w, b─Öd─ůcych odbiciem warto┼Ťci firmy. Pracodawca dowiaduje si─Ö m.in. czy efektywnie przyci─ůga odpowiednie osoby na odpowiednie stanowiska, czy jego komunikaty trafiaj─ů do w┼éa┼Ťciwych grup docelowych b─ůd┼║ te┼╝ czy jest w stanie konkurowa─ç z innymi w walce o najlepszych specjalist├│w.

To jednak nie tylko analizy. Wewnętrzne działania powinny się także opierać na budowaniu i implementacji długofalowej strategii komunikacji wewnętrznej, spójnej z firmowymi zasadami.

Dzia┼éania zewn─Ötrzne za┼Ť to wszelkie akcje przyci─ůgaj─ůce do firmy nowych pracownik├│w. M├│wimy tu tak o zabiegach typowo wizerunkowych prowadzonych na odleg┼éo┼Ť─ç, z wykorzystaniem kana┼é├│w typu radio, telewizja czy sie─ç, jak i konkretnych, bezpo┼Ťrednich, polegaj─ůcych na spotkaniu twarz─ů w twarz z kandydatem.

Us┼éugi dla HR ÔÇô online czy offline?

By dzia┼éania wspieraj─ůce HR by┼éy kompletne i efektywne, powinny wykorzystywa─ç wszelkie mo┼╝liwo┼Ťci dotarcia do pracownik├│w i kandydat├│w. Kompleksowe podej┼Ťcie do employer brandingu oznacza dzia┼éania tak na polu ÔÇ×tradycyjnymÔÇŁ, jak i w sieci.

Do tych pierwszych zaliczymy np. targi pracy i akcje promocyjne na uczelniach, niecodzienne i prowadzone w kreatywny spos├│b eventy rekrutacyjne czy wykorzystanie tradycyjnych druk├│w i wydawnictw ÔÇô tak dla samych proces├│w og┼éosze┼ä rekrutacyjnych, jak i np. wewn─Ötrznych, firmowych magazyn├│w dla pracownik├│w.

Drugie podej┼Ťcie zak┼éada za┼Ť wykorzystanie wszelkich mo┼╝liwo┼Ťci, jakie daje nam sie─ç, a wi─Öc wyszukiwarek internetowych, SEO, social medi├│w, coraz popularniejszych film├│w rekrutacyjnych, animacji, dzia┼éa┼ä viralowych etc…

Kluczowe strategie usług dla HR

Dzia┼éania brandingowe pracodawcy podejmowane ad hoc nigdy nie przynios─ů tak skutecznego efektu jak przeprowadzane w oparciu o przemy┼Ťlan─ů wcze┼Ťniej i konsekwentn─ů strategi─Ö. Kana┼éy komunikacji i spos├│b przekazu informacji powinny by─ç sp├│jne tak z kreowanym i docelowym wizerunkiem marki, jak i z oczekiwaniami grup docelowych. Te za┼Ť mog─ů r├│┼╝ni─ç si─Ö w zale┼╝no┼Ťci od bran┼╝y, stopnia specjalizacji czy wieku kandydat├│w. Przyk┼éadowo do przys┼éowiowego pokolenia X zwr├│ci─ç nale┼╝y si─Ö w inny spos├│b ni┼╝ do pokolenia Y czy Z. Gdy ci pierwsi doceni─ů histori─Ö czy trwa┼éo┼Ť─ç firmy, drudzy wybiera─ç b─Öd─ů raczej marki wsp├│┼égraj─ůce z ich charakterem, podkre┼Ťlaj─ůce ich osobowo┼Ť─ç. B─Öd─ů szuka─ç czego┼Ť, co jest bardziej cool. Do tego wi─Öc nale┼╝y dopasowa─ç form─Ö i tre┼Ť─ç wszelkich dzia┼éa┼ä employer brandingowych.

Us┼éugi dla HR ÔÇô agencja Pozna┼ä.

Je┼Ťli wi─Öc poszukujesz odpowiednich strategii i specjalist├│w od wdra┼╝ania dzia┼éa┼ä marketingowych wspieraj─ůcych employer branding, zapraszamy do nas ÔÇô ul. Przelot 17, Pozna┼ä. Us┼éugi dla HR, kt├│re oferujemy, pozwalaj─ů nie tylko wyr├│┼╝ni─ç si─Ö w oczach kandydat├│w i specjalist├│w na rynku pracy wobec konkurencji, ale zwi─Ökszy─ç skuteczno┼Ť─ç og┼éosze┼ä rekrutacyjnych, oszcz─Ödzaj─ůc tym samym wysi┼éek, czas i pieni─ůdze. Przekonaj si─Ö, co mo┼╝e pom├│c Wam w zbudowaniu zespo┼éu z najlepszych dost─Öpnych na rynku fachowc├│w.

Wi─Öcej?
Skontaktuj si─Ö z nami lub sprawd┼║ nasze realizacje