Wsparcie sprzeda┼╝y

WSPARCIE SPRZEDA┼╗Y ÔÇô CO TO JEST?

Zwyk┼éo si─Ö mawia─ç, ┼╝e dobry produkt sprzeda si─Ö sam. I by─ç mo┼╝e tak by by┼éo w ┼Ťwiecie idealnym. Praktyka pokazuje, ┼╝e na dzisiejszych rynkach i przy obecnym nat┼éoku informacji bez odpowiedniego wyr├│┼╝nienia produkt├│w na tle konkurencji ci─Ö┼╝ko jest si─Ö przebi─ç z p├│┼éek sklepowych do ┼Ťwiadomo┼Ťci (i portfela) konsumenta. Nie tyle chodzi tu o wygl─ůd opakowania czy unikalne w┼éa┼Ťciwo┼Ťci sprzedawanych artyku┼é├│w, a bardziej o spos├│b ich wyeksponowania. Profesjonalne wsparcie sprzeda┼╝y opiera si─Ö tak na doborze i produkcji odpowiednich materia┼é├│w zach─Öcaj─ůcych odbiorc─Ö do kupna, jak i na podejmowaniu szeregu pobocznych dzia┼éa┼ä maj─ůcych go do tego sk┼éoni─ç.

W wielu branżach nieodzowne przy wprowadzaniu nowego produktu czy jego promocji staje się zastosowanie materiałów POS (point of sale), nazywanych też czasem POSM (point of sale materials). Cóż to? W skrócie można powiedzieć, że to wszelkie materiały BTL

daj─ůce konsumentom zna─ç o obecno┼Ťci produktu czy us┼éugi na rynku. Zaliczymy wi─Öc do nich np. ekspozytory, displaye, infokioski, makiety, vlepki i naklejki, wobblery czy stojaki.

MATERIAŁY WSPIERAJĄCE SPRZEDAŻ

Staj─ů si─Ö nieodzowne, je┼Ťli chcesz ze swoj─ů mark─ů i jej komunikatem trafia─ç do konsument├│w w miejscach sprzeda┼╝y detalicznej. Zw┼éaszcza dzia┼éaj─ůc na polu bran┼╝y FMCG.

Materia┼éy POS nie s─ů na szcz─Ö┼Ťcie jedynym narz─Ödziem, jakim dysponujesz przy wspieraniu proces├│w sprzeda┼╝owych. Od kilkunastu lat coraz popularniejszy staje si─Ö tzw. marketing relacji, a w jego ramach tak┼╝e programy lojalno┼Ťciowe, pomagaj─ůce zmienia─ç klient├│w okazjonalnych w sta┼éych konsument├│w Twoich us┼éug. Uruchomienie programu wsparcia sprzeda┼╝y wymaga jednak szczeg├│lnego podej┼Ťcia ÔÇô nie wystarczy ju┼╝ jak kilka lat temu wydrukowa─ç katalog nagr├│d i liczy─ç na to, ┼╝e klienci rzuc─ů si─Ö, by zbiera─ç punkty w celu ich zdobycia. Kolejny smartfon, tablet czy czajnik elektryczny mog─ů nie by─ç ju┼╝ szczeg├│ln─ů zach─Öt─ů. Kluczowy jest dob├│r do programu takich upomink├│w, kt├│re zach─Öc─ů odbiorc├│w do d┼éugotrwa┼éego uczestnictwa w programie. Wyb├│r nagr├│d to jednak nie wszystko.

JAK BUDOWA─ć LOJALNO┼Ü─ć I MOTYWACJ─ś W BIZNESIE DZI─śKI WSPARCIU SPRZEDA┼╗Y

Zacznij od ustalenia grupy docelowej, tzn. ustalenia dok┼éadnego profilu u┼╝ytkownika (konsumenci? a mo┼╝e handlowcy?), okre┼Ťlenia zasad i stworzenia odpowiedniej mechaniki programu, odpowiednio nieskomplikowanej i przejrzystej dla wszystkich uczestnik├│w. By mogli oni ┼éatwo skojarzy─ç Tw├│j produkt z Twoim programem wsparcia sprzeda┼╝y, zadbaj o odpowiedni─ů identyfikacj─Ö wizualn─ů akcji ÔÇô logo czy kolorystyk─Ö. Wybierz te┼╝ spos├│b komunikacji, kt├│ry najbardziej b─Ödzie odpowiada─ç uczestnikom programu wsparcia sprzeda┼╝y (e-mail? sms? mo┼╝e infolinia?).

Koniecznie zadbaj o w┼éa┼Ťciwe zabezpieczenie aspekt├│w prawnych i odpowiednie skonstruowanie regulaminu. Niedawne przyk┼éady program├│w sieci handlowych pokazuj─ů, ┼╝e klienci mog─ů wykorzystywa─ç wszelkie luki, jakie tylko znajd─ů w promocyjnych regulaminach.┬á

Uczy┼ä sw├│j program unikatowym, poka┼╝ konsumentom jego warto┼Ť─ç dodan─ů. Mo┼╝e np. wspiera─ç dzia┼éania charytatywne lub proekologiczne. Daj klientom to, czego potrzebuj─ů, a czego nie znajduj─ů w ofercie konkurencji.

STRATEGIE PROFESJONALNEGO WSPARCIA SPRZEDA┼╗Y

Co chyba najwa┼╝niejsze ÔÇô nie mo┼╝na zapomina─ç, ┼╝e w dzia┼éaniach marketingowych rzadko sprawdzaj─ů si─Ö dzia┼éania podejmowane ad hoc. Przy silnej, do┼Ťwiadczonej konkurencji nie masz co stawa─ç w szranki bez uprzedniego przygotowania strategii marketingowego wsparcia sprzeda┼╝y. Czy same materia┼éy POS wystarcz─ů? Czy d┼éugoterminowe, lojalno┼Ťciowe programy wsparcia sprzeda┼╝y b─Öd─ů odpowiednie dla Twoich produkt├│w i konsument├│w? A mo┼╝e wykorzysta─ç Internet, stworzy─ç atrakcyjny landing page? Stron─Ö WWW wspieraj─ůc─ů prezentacj─Ö produkt├│w? Mo┼╝e w┼éa┼Ťciwsze by┼éoby przeprowadzenie kampanii w szeroko poj─Ötych social mediach?

SYNERGIA W PROCESACH WSPARCIA SPRZEDA┼╗Y

Bior─ůc pod uwag─Ö wyj─ůtkowo┼Ť─ç produkt├│w, grup docelowych i niepowtarzalno┼Ť─ç chwili, w kt├│rej mo┼╝ecie podejmowa─ç dzia┼éania wsparcia sprzeda┼╝y, strategi─Ö ka┼╝dorazowo nale┼╝y indywidualnie dopasowa─ç do specyfiki konkretnego przedsi─Öwzi─Öcia. Ustal, co i kiedy zamierzacie robi─ç, by podejmowane dzia┼éania nawzajem si─Ö wspiera┼éy i wzmacnia┼éy nawzajem sw├│j efekt.

WSPARCIE SPRZEDA┼╗Y ÔÇô AGENCJA POZNA┼â

Je┼Ťli chcesz dowiedzie─ç si─Ö wi─Öcej o tym, jakie wsparcie dzia┼éu sprzeda┼╝y mo┼╝emy zaoferowa─ç Twojej firmie, zapraszamy do kontaktu. A w mi─ÖdzyczasieÔÇŽ

Wi─Öcej?
Skontaktuj si─Ö z nami lub sprawd┼║ nasze realizacje